Son zamanlarda internet de bir furyadır
gidiyor. Kod adı Cinemagraph Ya da Cinematograph olarak
adlandırmışlar bu tekniği! Haberlerde dahi bu tekniğin örnekleri
sürekli veriliyor. Merak ettim neymiş bu ballandıra ballandıra
anlattıkları yeni buluş..
Verilen örnek çalışmaları
incelediğimde, nerdeyse hepsine baktım ve yüzümde tatlı bir
tebessüm ile bu mudur? Dedim..
Yanlış anlaşılmasın hiç kimseyle
tabiri yerindeyse makara geçmek değil amaç, sadece insanları
nasıl yanılgıya zerk ettiklerini göstermek. Photoshop
kullanıcıları da eminim hak vereceklerdir bana zira bu yeni diye
bahsettikleri tekniği senelerdir kullanıyoruz.
Şimdi bizim kısaca maskeleme diye
adlandırdığımız, yeni icat adıyla Cinemagraph nasıl yapılır
onu görelim.
İlk başta bize lazım gelen birçok
fotoğraf karesi, ne kadar çok olursa akış o kadar net olur. Bunun
için fotoğraf makinemizi seri çekime bağlayalım, mümkünse
ayaklık kullanalım ki istem dışı karelerle uğraşmayalım
sonradan. Çekeceğimiz karelerde, görüntüde durağanlık istenmez
yani farz edelimki iki obje var bunların ikisi de hareketsiz, işte
bu olayı bu teknik kabul etmez. Objelerden biri Ya da ikisi de
hareketli olmak zorunda. Eyer bu tekniği uygulamak için gerekli
fotoğraf karelerini kısaca dizin, fotoğraf makinemiz ile elde
etmek istiyorsak yapacağınız işlem şimdilik bu kadar.
Fotoğraf makinesi olmayanlar Ya da
fotoğraf makinesinin seri çekim özelliği olmayanlar ne yapabilir?
Sizlerinde aklına gelmiş olabilir, tabiki video. Videomuzdan
kareler alarak da bu tekniği uygulamak mümkün. Videodan kareleri
almak için birçok program işinize yarayabilir. Örneğin önceki
konu anlatımlarımdan biri olan VirtulDubModbize
bu konuda fazlasıyla yeterli. Bu program ile videodan kareler almak
isteyenler için söylüyorum. VirtualDubMod pogramını
çalıştıralım, almak istediğiniz karelerin başlangıç ve bitiş
noktalarını “Mark in” ve “Mark out” video başlangıç ve
bitiş belirteçleri ile belirleyelim. Üst menümüzden file, “Save
image sequence” dediğimiz de çıkan pencereden ilk birinci
boşluğa kare başlangıç no girelim. İstediğiniz bir rakkamı
giriniz, iki ve üçüncü sıraya dokunmayalım. Hemen altındaki,
dördüncü kutucuğa çıkış yolunu belirleyelim. Son olarak
“Output format” fotoğraf karelerinin uzantısını atayalım.
Ben “Png” yaptım ve okeyledim. Eyer fotoğraf kareleriniz on
taneden fazlaysa, bilgisayar' ınızın gücüne de bağlı olarak,
photoshop da bu kareler açılmaya başlandığında kasmalar
yaşayabilirsiniz. Bunun üstesinden gelmek için fotoğraflarınızı
“Jpg” formatında kaydetmeniz bu yükü hafifletecektir.
Yukarıda fotoğraf
karelerini elde etmenin iki farklı yöntemini anlattım. Şimdi
geçelim nasıl yapıldığına. Photoshop programını çalıştıralım,
kendim Cs3 kullanıyorum. Dosya, otomatikleştir ve fotoğraf
birleştir komutarını sırasıyla takip edelim. Çıkan pencere de
mizanpaj kısmında en üstteki pencere yani otomatik seçili olsun.
Sağ taraftan gözat diyoruz, oluşturduğumuz kareleri seçip tamam
diyoruz. Bundan sonra biraz sabır, çünkü fotoğraflarınız
otomatik olarak düzenleniyor, hizaya getiriliyor. Katmanlar
oluştuktan sonra, otomatik olarak katman maskeleri de oluşuyor. Bu
maskelerin hepsini sağ tıklayıp silelim. Birinci katman resmine
yeni bir maske atayalım. Hemen alt taraftan, bir kare var ortası
daire şeklinde işte ona bir tık atalım. Maskemiz oluştu birinci
katman resminin hemen sağında beyaz renkte.
Klavyeden “P”
kalem aracı kısayolu tıklayalım. Hareket etmesini istediğimiz
kısım veya kısımları işaretliyelim. Sonrasında sağ tık,
seçim yap ve tamam diyelim. Fırça aracını Ya da klavyeden “B”
tıklayalım. Boyama, aslında silme bu işlemden önce sağ tarafta
katman resimlerin solundaki göz işaretleri, birinci katman hariç
hepsini üzerine tık atarak kaldıralım.Seçili kısmı kalem
aracımız ile silmeye başlayalım. Ctrl+D yaparak seçili kısmı
iptal edelim.
Üst menüden
pencere, animasyon yolunu izleyelim. Animasyon penceremiz açıldı,
şimdi pencere sağ köşe bir tık atıp “Kareleri katmanlardan
oluştur” diyelim. Tüm kareler animasyon penceremize eklendi.
Fakat bir terslik var, düzeltmek için yine pencere sağ köşe bir
tık ve “Kareleri ters çevir” diyelim. Şimdi oldu, ilk kareden
sona doğru sıralamayı sağladık. Animasyon penceremizdeki iki
nolu kareyi tıklayın, az önce gözlerden bahsetmiştik katmanlar
penceresinde resim katmanlarının sol tarafında. İşte buraya pür
dikkat! İki nolu kareyi tıkladık, ilk sıradaki göz bir aşağı
katman resmine indi otomatikman. Biz bunu üç, beş, on, hangi
numaraya sahip kareye tıklarsak tıklayalım, katmanlarda bu göz
işareti o kareye inecektir. Burdaki amaç, düzeni bozmadan bazı
ilaveler yapmak olacak.
İkinci kareyi
tıkladıktan sonra bir aşağı, o kareye inen gözümüze
oluşturduğumuz maskeyi yedirmek için ilk birinci sıradaki katman
resmi+maske, boş kutucuğu tıklayarak göz işaretimizin çıkmasını
sağlıyoruz. Yani iki nolu karede, hareketli olan kısmı
belirlediğimiz birinci karedeki o alanı iki nolu kareye afiyetle
yediriyoruz. Daha sonra animasyon penceremizde, üçüncü kareye
tıklıyor katmanlardaki gözün tıkladığımız kareye geldiğini
fakat ilk birinci karenin boş olduğunu görüyoruz. Yine ilk karede
boş kutucuğu tıklayıp gözün çıkmasını yani katman
görünürlüğünü sağlıyor, böylece katmanı üç nolu kareye
de afiyetle yedirmiş bulunuyoruz. Bu işlem son kareye kadar böyle
devam edecek. Bunları yaptığınızı varsayarak devam ediyorum.
Animasyon
penceremizde bir nolu kareyi silelim. Bir nolu kare üzerine bir tık,
alt tarafta çöp kutusu ikonu bir tık, kare silinmiş oldu. Kabaca
işimiz haloldu, animasyonu oynattığımızda pekala oynuyor ama
farkettiyseniz bazı kaymalar oluyor kare ilerledikçe. Şimdi
bunları düzeltelim.
Karelerde kaymanın
yaşandığı maksimum noktayı bulalım. Animasyon penceremizden
kareleri tek tek tıklayarak bakınız en çok kayma kaç nolu karede
yaşanıyor? Sağ tarafta katman resimlerinden o kareyi tıklayın.
Birinci karenin görünürlüğünü(göz işareti) kaldırın. Kalem
aracı(P) seçelim. Hareketli kısmı tekrardan kalem aracımızla
çizelim. Sağ tık, seçim yap ve tamam diyoruz. Fırça aracımız(B)
seçelim, birinci kareyi tekrar görünür hale getirelim ve
işaretlediğimiz kısmı silelim. Burda birinci kareyi görünür
yaptıktan sonra katman resmini değil de maskesinin üzerine tık
atınız.
Ana fotoğrafta
sağda, solda kaymalar olacaktır muhtemel. Düzeltmek için birinci
kare üzerine tıkladıktan sonra kırpma aracı(C) seçip foto
üzerinden bir köşeden diğerine mouse(sol tuş basılı) çekip
bırakıyoruz. Sonra sağ tık ve “Kırp” tıklıyoruz, işlem
tamam. Şimdi kaydedelim Alt+Shift+Ctrl+S diyoruz Ya da dosya, “Web
ve aygıtlar için kaydet” diyoruz. Uzantıyı “Gif” olarak
seçiniz.
Evet arkadaşlar
şu dillere destan, haberlere dahi konu olmuş Cinemagraph
tekniğinin hikayesi budur. En sade dille, en ince ayrıntısına
denk anlattım. Takılanlar olursa ki olacaktır hepimiz insanız
lütfen çekinmeyin, sorun cevaplayım.
VirtualDubMod video birleştirme ve
logo ekleme, önceki VirtualDubMod dersimizde video kesme işlemini
gerçekleştirmiş ve konu sonunda gelecek derse “video birleştirme
ve logo ekleme” konusunu göreceğimizi söylemiştik. Nihayetinde,
diğer konuların ve de işlerimin yoğunluğundan dolayı biraz geç
de olsa yine sözümüzü tutuyoruz.
Yalnız
sizden bir ricam olacak bütün konuların istatistiki verilerine
baktığımda takip edenimiz bayağı çok yani umduğumdan kat ve
kat fazlasıyla takip ediliyoruz. Fakat ne hikmettir ki bu başarıyı
taçlandırma girişiminde bulunmamışız yani yorum kıtlığı
çekiyoruz. Acaba çekiniyor muyuz? Yoksa mükemmel, eksiksiz anlatım
yaptık da soru sormaya gerek mi duymuyoruz anlamadım. Umarım
ikinci söylediğim doğrudur tabi çekinecek de birşey yok bunu
belirteyim. Son olarak bu işi severek yaptığımı, maddi bir
beklentim olmadığını blogdaki o reklam vari görüntülerin
ziyaretçi alıp onlarıda bloğumuzdan karşılıksız faydalanmaya
davet ettiğimizi söylemek isterim bunun yanında facebook da hayran sayfamızı oluşturmuş bulunuyoruz tüm AVPPA takipçilerini, gönül
verenleri bekliyorum. Yorumlarınızı eksik etmeyin onlar bizim
aşımız sonra aç kalırız :) Şimdiden teşekkürler gelecek olan
yorumlarınız için..
Öncelikle video birleştirme
işleminden başlayalım. Hatta ondan evvel video birleştirme nedir
neden ihtiyaç duyulur. Amaaan birleştirmesek olmuyo mu? O da olur
ama..
Video birleştirme: Birbiri ile alakalı
Ya da alakasız iki Ya da daha fazla videonun tek bir video dosyası
haline getirilmesi işlemidir. Neden video birleştirme işlemi
uygulanır? Dağınık veya fazla sayıdaki birçok video dosyasını
tek bir video dosyası haline getirmek için. Satın alğımız bir
filmin iki bölümden oluştuğunu ve her bir bölümün iki ayrı
diskte oluğunu düşünelim. Birinci bölümün sonunda video
oynatıcımız duruyor bizde duruyoruz ekstradan ikinci bölüm için
uğraş zaman kaybı, konsantre kaybı, soğuma vs. Kameramızla film
çekiyoruz varsayalım, şurda burda durmamız kamerayı stop etmemiz
gerekebiliyor videolarımız bölükpörçük olabiliyor. Ya da
montaj yapmamız gereken kısımlar mutlaka olabiliyor.
Örnek resim( Resmi seçemiyorsanız üzerine tıklayınız!)
VirtualDubMod programını
çalıştıralım. Üst menüden “File” tıklayıp ilk videomuzu
açalım. Sonra alt taraftaki oynatma çubuğumuzu en sağa yani sona
çekelim. Yine üst menüden, bu sefer “Append Segment”
tıklayalım ve birleştirmek istediğimiz ikinci videomuzu seçip aç
dediğimizde birleştirme işlemi gerçekleşmiş oluyor.
Logo ekleme: Logo nedir? Tv lerde
ekranın dört bir köşesinde olabilen kanal sembolleri. İhtiyaç
mıdır? Olabilirde olmayabilirde, kişiye göre değişir. Logo en
başta prestij demektir. En son Star kanalının logosu değişmişti
bildiğim ve pek çok kişi beğenmemiş, eski logoyu daha çekici
bulduklarını ifade etmişlerdi. Neyse biz konuyu kaynatmadan kendi
logomuzu ekleyelim.
Logomuzu her ne programda yaparsak
yapalım lakin “bmp” uzantılı olarak kaydetmeyi unutmayalım.
Çünkü VirtualDubMod ile logo ekleme işleminde geçerli resim
formatı budur. Ha birde unutmadan tga var ama tercih edilmediği
için.. neyse herhangi birini kullanabilirsiniz.
Üst menümüzden video, filters ve add
seçenekleri tıklayalım. Logo ibaresini seçip aç diyelim. Sol
tarafta “Logo image” logomuzu seçelim. Sol alt taraftan “Show
Preview” dediğimizde sağ taraftan önizleme yapabiliyoruz.
“Opacity” logomuzun şeffaflığını “X offset” sağa sola
kaydırmayı “Y offset” de aşağı yukarı kaydırmamızı
sağlıyor. Tüm ayarlamalar tamamsa okeyleyip işlemi
sonlandırıyoruz.
Filmi merak edenler için de küçük
bir bilgi “Hellboy II The Golden Army” filmin adı.
Yönetmenliğini Guillermo
del Toro nun yaptığı filmin başrollerini Ron
Perlman , Selma
Blair ve Doug
Jones paylaşıyor. Fantastik bir bilim kurgu filmi daha önce
izlemeyenler için tavsiye olunur. Çalan müziği söylemeyeceğim
biraz merak edin :D şaka şaka şuan aklıma gelmiyor ama soran
olursa onuda yazarız..
VirtualDubMod video birleştirme ve
logo ekleme(VİDEO)
PARTICLE ILLUSION YAZI YAZMA 2 Text: Sağ taraftaki efektlerden “Magic
Trail Sparkle” seçelim. Bu benim seçimim, siz istediğinizi
seçebilirsiniz. Çalışma alanımıza tıklayalım devamında, yazı
olacağı için efektimizi “Make Area” yapmamız gerekiyor. Bunun
için de üst menüden ok işareti tıklayalım ve çalışma
alanımızdaki efektimizin üzerine sağ tıklayıp “Make Area”
diyelim. Dedikten sonra noktasal efekt karesel bir alana dönüşüyor
gördüğümüz gibi. Şimdi sağ alt uzatma kenarından tutup aşağı
çekerek çalışma alanımızın boyutlarınca bu kareyi
büyültüyoruz.
Efektimizi sağ tık atıp properties
diyelim “Mask emitter with image(s)” sol baş tarafındaki onay
kutucuğunu işaretliyelim ve sağ tarafındaki options' u
tıklayalım. Yeni bir pencere açılacak, burda yapmamız gereken
bir imaj, resim seçmek olacak. “...” üç nokta işaretini
tıklayarak daha önceden oluşturmuş olduğumuz alfa kanallı
yazımız “PARTICLE ILLUSION” seçiyoruz.
Sıra yazımızın daha belirgin olması
için ayarlar ile oynamaya geldi. Biliyorsunuz yazımızda kullanmak
üzere “Magic Trail Sparkle” efektini seçmiştik, şimdi bu
efekte göre çalışma ekranı sol tarafından number %1350
değerini seçiyoruz. Size değerini %200 yapıyoruz ve son olarak
zoom değerini %30 yapıyoruz. Tüm bu ayarlar yazınızın daha
belirgin olması için, tabi bu değerler ile oynanabilir. Her
efektin değerleri aynı olmaz, olamaz bunları kurcalayarak en uygun
olanı belirleyebilirsiniz.
İşte mutlu son, yapılacak işlemler
bitmiş bulunuyor. Bundan sonra üst menümüzden play diyerek
efektimizi oynatmak kalıyor. Aşağıda konuyla ilgili video
eklenmiştir.
Particle Illusion Yazı Yazma' nın
sınırı, sadece hayalleriniz kadardır. Hayalleriniz ne kadar geniş
olursa, Particle Illusion Yazı Yazma da çalışma uzayınız o
kadar sonsuz olur.
Particle Illusion Yazı Yazma da
bilinmesi gereken bazı temel yöntemleri göstereceğim. Size geriye
kalan hayallerinizi gerçeğe dönüştürmek olacak.
Particle Illusion, programı
çalıştırdık. Sağ tarafta efektlerimiz vardı, burdan default
efektlerden “Star trail 2” seçelim. Tabi bu benim seçimim, bunu
değilde “Magic trail sparkle” Ya da daha farklı, çekince bir
noktadan diğer noktaya uzayan kuyruk atan bir efekti seçebilirdim.
Amacım sıradışı olmaksa hepsini de kullanabilirdim. Dediğim
gibi hayaliniz ve siz başbaşa..
Efekt belirledikten sonra çalışma
alanımız olan genelde siyah ekrana bir tık atalım. Yukardaki
menüden play tuşu ile kırmızı nokta kaydet tuşu arasındaki
kutucuğa ilerleme değerini girelim örneğin ben 10' ar ilerleme
değeri belirleyip devam ettirdim. Bu değer girme işini isterseniz
elinizi mouse dan kaldırmadan da yapabilirsiniz. Bunun için siyah
çalışma ekranımızın altındaki pencereden ilerleme, pozisyon
çubuğunu ileri sürerek yapabilirsiniz.
Menü çubuğundan ok işareti tık
verelim ve efekti mouse sol tuş basılı olarak istenilen yere
sürükleyelim. Sürüklediğiniz son nokta ile ilk nokta arası bize
girilen değer kadar yol verir. Fazladan girilmiş değer efektin
daha hızlı olması Ya da iki nokta arası ulaşamadan silinmelere
sebebiyet verebilir. Örneğin ben 10 yerine 15 girseydim bu böyle
olacaktı.
Daha sonra tekrardan 10 değer girip
başka bir noktaya sürüklüyoruz. Bu işlem yazımız bitene denk
böyle tekrarlayacak. Ben “S” harfini bitiresiye 5 kez bu işlemi
tekrarladım.Toplamda 10' ar olarak gittiğim değerler 5 işlem
tekrarı sonunda 50' nci kare sonunda nihayet buldu.
"Büyütmek için Resim üzerine tıklayınız!"
Çalışma ekranı sol tarafından
layer, “Star trail 2” efektin norm size büyüklük değerini 60
dan 0' a indiriyoruz. Sebebi ışıkları kapatarak harfimizi
çizgisel, noktasal olarak görmek. Hiçbir “S” harfi keskin
çizgilere sahip değildir. Şimdi ilk işlem sonucu keskin çizgileri
olan “S” karakterinin geçişlerini yumuşatalım.
Önemli püf noktası geçişleri
yumuşatma işlemi, klavyemizin sol “Alt” tuşu basılı tutarak
çalışma ekranımızdan “S” karakterimizin keskin noktalarına,
mouse sol tuşu ile tik atalım. Her tik, karakterde otomatik bir
yumuşatma sağlayacaktır. Bu yumuşatma karakter üzerinde yeterli
seviyede olmayabilir. Bunun için de çizgilerin birleştirme
noktalarına teget geçen çizgimizi sağa, sola çekerek yeterli
olacak yumuşatmayı sağlayalım.
"Büyütmek için Resim üzerine tıklayınız!"
Tekrardan “Star trail 2” efektin
norm size büyüklük değerini 0 dan 60' a çekelim. Sol taraf,
layer dan görünen noktaları görünmez yapalım ve menü
çubuğumuzdan kare bitiş değeri, ilk açılışta her zaman 120
dir. 50 yazalım. 50 kare dememin sebebi “S” karakterimizi beş
defa hareket ettirmiş ve her birine 10 kare değer vermiştik. Buna
bağlı olarak tabi bitiş karesi değişiklik gösterebilir.
Şimdi menü çubuğundan kareleri geri
sardıralım, ilk başına gelsin ve play diyerek oynatalım. İşte
sonuç kısa bir çalışma örneği(VİDEO).
Particle Illusion Yazı Yazma, konulu
dersimizin sonuna gelmiş bulunuyoruz. Birdaha ki dersimizde Particle
Illusion Yazı Yazma da yazıyı direkt olarak efekt içersine
gömmeyi göreceğiz.
Bir önceki dersimizde "HDR NEDİR? PROGRAMI, TEKNİĞİ, HDR FOTOĞRAF"
adlı konumuzu işlemiş ve masus hdr ye örnekler vermiştik. Masus hdr yi öncelikle işleme amacımız, herkesin hdr uyumlu fotoğraf makinesine sahip olamıyacağını düşünerek, elimizde olan normal hazır fotoğrafları nasıl hdr yapabiliriz bunu göstermekti. Yeni fotoğraf makinesi almayı düşünenler için "AEB" çekim yapabilme özelliğinin olmasına dikkat ediniz. Bu özellikteki fotoğraf makinelerinin şuanki fiyatları çok yüksek değil, şimdi zamanı diyorum.
Önceden söz verdiğim gibi 3 farklı E.V ayarı(-2 0 +2)na sahip AEB çekimlerini gerçekleştirmiş bulunuyorum.
E.V -2:
Büyütmek için üzerine tıklayınız!!
E.V 0:
Büyütmek için üzerine tıklayınız!!
E.V +2:
Büyütmek için üzerine tıklayınız!!
AEB çekim yaparken makineyi minim dahi kıpırdatmak herşeyi bozar o yüzden kendinize güvenemiyorsanız makineyi herhangi uygun bir yere sabitleyiniz yada ayaklık(tripod) kullanınınız.
Photomatix programını çalıştırıyoruz. Önce "Load Bracketed Photos" devamında "Browse" butonu tıklayalım. AEB çekimi yapılmış yukarıdaki 3 adet fotoğrafı seçip okeyliyoruz.(Tamam demeden önce "Show intermediary 32 bit Hdr image" kutucuğunu işaretlemeyi unutmayalım.) Sonra "Exposure Values Settings" penceresinden E.V ayarlarını yapıyoruz. Ben -2, 0, +2 olarak seçtim. Siz bu değerin alt yada üstünü de seçebilirsiniz size kalmış. Bunu da okeyledikten sonra "Preprocessing Options" ayarlarıyla karşılaşıyoruz, aşağıda verdiğim ayarları yapınız yada size kalmış..
Büyütmek için üzerine tıklayınız!!
Herşey tamamsa okey yapalım karşımıza inanılmaz derecede berbat bir foto çıktı. Evet şaka değil berbat ötesi :) Yalnız işimizin burada bittiğini düşünüyorsanız bu böyle ancak henüz değil.
Hemen sol taraftan "Tone Mapping / Fusion" tıklayın. Preset penceresi açıldı, burdan istediğiniz ayarın üzerine bir tık atarak önizlemesini yapabilirsiniz. Güzellik göreceli bir kavram fakat burda amacımız fotoğraf makinesinden alınmış görüntünün, gözümüzle gördüğümüz derecedeki standartlara kavuşturmak olduğundan benim seçimim "Fusion-Auto" ayarı oluyor. Bu ayarı seçtikten sonra hemen sol taraftan "Process" tıklıyoruz. İşte fotoğrafımız hazır durumda, kaydetmek için üst menü çubuğundan file, save as diyoruz. Kaydedilecek yeri ve kayıt türünü belirttikten sonra kaydet dediğimizde işimiz bitiyor.
Kayıt türü seçimi, "Tif" ve "Jpg" dir. "Tif" 8 ve 16 bit' e kadar kaydedebilirsiniz. Yalnız dosya boyutu olağan üstü derecede artmaktadır. Bunu da göz önünde bulundurarak seçim yapmanızda fayda var.
SONUÇ:
Büyütmek için üzerine tıklayınız!!
Yukardaki sonuca baktığınızda normal bir foto ile fusion auto uygulanmış bir foto arasındaki farkı görüyorsunuz. Sağdaki resim daha gerçekçi ve detaylı değil mi? Yorum sizlerin..
Bu konumuzda gerçekliğe uygunluğu hedef seçmiştik. Soyutsal, fantastik bir foto oluşturmak da isteyebilirsiniz. Örnek olarak bakınız..
Büyütmek için üzerine tıklayınız!!
Bu fotoğrafa grunge uygulanarak daha soyutsal, fantastik bir görünüm kazandırılmıştır. Gerçek HDR yapımı ve örneklendirmelerin sonuna gelmiş bulunuyoruz. Artık HDR yapmayı biliyorsunuz! kendi objektifinizden çıkmış, HDR fotolarınızı bizimle paylaşmak isterseniz yorum kısmına fotoğrafınızın upload ettiğiniz url adresini yazmanız yeterli. Sitemizde yayınlanacaktır.
Bloğuma hoşgeldiniz. Blog adından da anlaşılacağı gibi ayrıntılı ve pratik şekilde program anlatımlarımı yapmaya çalışacağım. Umarım Herkese faydası dokunur.
YORUMLARINIZ BİZİM İÇİN DEĞERLİDİR!