A.V.P.P.A

Ayrıntılı ve Pratik Program Anlatımları

Cinemagraph


Son zamanlarda internet de bir furyadır gidiyor. Kod adı Cinemagraph Ya da Cinematograph olarak adlandırmışlar bu tekniği! Haberlerde dahi bu tekniğin örnekleri sürekli veriliyor. Merak ettim neymiş bu ballandıra ballandıra anlattıkları yeni buluş..

Verilen örnek çalışmaları incelediğimde, nerdeyse hepsine baktım ve yüzümde tatlı bir tebessüm ile bu mudur? Dedim..

Yanlış anlaşılmasın hiç kimseyle tabiri yerindeyse makara geçmek değil amaç, sadece insanları nasıl yanılgıya zerk ettiklerini göstermek. Photoshop kullanıcıları da eminim hak vereceklerdir bana zira bu yeni diye bahsettikleri tekniği senelerdir kullanıyoruz.

Şimdi bizim kısaca maskeleme diye adlandırdığımız, yeni icat adıyla Cinemagraph nasıl yapılır onu görelim.

İlk başta bize lazım gelen birçok fotoğraf karesi, ne kadar çok olursa akış o kadar net olur. Bunun için fotoğraf makinemizi seri çekime bağlayalım, mümkünse ayaklık kullanalım ki istem dışı karelerle uğraşmayalım sonradan. Çekeceğimiz karelerde, görüntüde durağanlık istenmez yani farz edelimki iki obje var bunların ikisi de hareketsiz, işte bu olayı bu teknik kabul etmez. Objelerden biri Ya da ikisi de hareketli olmak zorunda. Eyer bu tekniği uygulamak için gerekli fotoğraf karelerini kısaca dizin, fotoğraf makinemiz ile elde etmek istiyorsak yapacağınız işlem şimdilik bu kadar.

Fotoğraf makinesi olmayanlar Ya da fotoğraf makinesinin seri çekim özelliği olmayanlar ne yapabilir? Sizlerinde aklına gelmiş olabilir, tabiki video. Videomuzdan kareler alarak da bu tekniği uygulamak mümkün. Videodan kareleri almak için birçok program işinize yarayabilir. Örneğin önceki konu anlatımlarımdan biri olan VirtulDubMod bize bu konuda fazlasıyla yeterli. Bu program ile videodan kareler almak isteyenler için söylüyorum. VirtualDubMod pogramını çalıştıralım, almak istediğiniz karelerin başlangıç ve bitiş noktalarını “Mark in” ve “Mark out” video başlangıç ve bitiş belirteçleri ile belirleyelim. Üst menümüzden file, “Save image sequence” dediğimiz de çıkan pencereden ilk birinci boşluğa kare başlangıç no girelim. İstediğiniz bir rakkamı giriniz, iki ve üçüncü sıraya dokunmayalım. Hemen altındaki, dördüncü kutucuğa çıkış yolunu belirleyelim. Son olarak “Output format” fotoğraf karelerinin uzantısını atayalım. Ben “Png” yaptım ve okeyledim. Eyer fotoğraf kareleriniz on taneden fazlaysa, bilgisayar' ınızın gücüne de bağlı olarak, photoshop da bu kareler açılmaya başlandığında kasmalar yaşayabilirsiniz. Bunun üstesinden gelmek için fotoğraflarınızı “Jpg” formatında kaydetmeniz bu yükü hafifletecektir.

Yukarıda fotoğraf karelerini elde etmenin iki farklı yöntemini anlattım. Şimdi geçelim nasıl yapıldığına. Photoshop programını çalıştıralım, kendim Cs3 kullanıyorum. Dosya, otomatikleştir ve fotoğraf birleştir komutarını sırasıyla takip edelim. Çıkan pencere de mizanpaj kısmında en üstteki pencere yani otomatik seçili olsun. Sağ taraftan gözat diyoruz, oluşturduğumuz kareleri seçip tamam diyoruz. Bundan sonra biraz sabır, çünkü fotoğraflarınız otomatik olarak düzenleniyor, hizaya getiriliyor. Katmanlar oluştuktan sonra, otomatik olarak katman maskeleri de oluşuyor. Bu maskelerin hepsini sağ tıklayıp silelim. Birinci katman resmine yeni bir maske atayalım. Hemen alt taraftan, bir kare var ortası daire şeklinde işte ona bir tık atalım. Maskemiz oluştu birinci katman resminin hemen sağında beyaz renkte.

Klavyeden “P” kalem aracı kısayolu tıklayalım. Hareket etmesini istediğimiz kısım veya kısımları işaretliyelim. Sonrasında sağ tık, seçim yap ve tamam diyelim. Fırça aracını Ya da klavyeden “B” tıklayalım. Boyama, aslında silme bu işlemden önce sağ tarafta katman resimlerin solundaki göz işaretleri, birinci katman hariç hepsini üzerine tık atarak kaldıralım.Seçili kısmı kalem aracımız ile silmeye başlayalım. Ctrl+D yaparak seçili kısmı iptal edelim.

Üst menüden pencere, animasyon yolunu izleyelim. Animasyon penceremiz açıldı, şimdi pencere sağ köşe bir tık atıp “Kareleri katmanlardan oluştur” diyelim. Tüm kareler animasyon penceremize eklendi. Fakat bir terslik var, düzeltmek için yine pencere sağ köşe bir tık ve “Kareleri ters çevir” diyelim. Şimdi oldu, ilk kareden sona doğru sıralamayı sağladık. Animasyon penceremizdeki iki nolu kareyi tıklayın, az önce gözlerden bahsetmiştik katmanlar penceresinde resim katmanlarının sol tarafında. İşte buraya pür dikkat! İki nolu kareyi tıkladık, ilk sıradaki göz bir aşağı katman resmine indi otomatikman. Biz bunu üç, beş, on, hangi numaraya sahip kareye tıklarsak tıklayalım, katmanlarda bu göz işareti o kareye inecektir. Burdaki amaç, düzeni bozmadan bazı ilaveler yapmak olacak.

İkinci kareyi tıkladıktan sonra bir aşağı, o kareye inen gözümüze oluşturduğumuz maskeyi yedirmek için ilk birinci sıradaki katman resmi+maske, boş kutucuğu tıklayarak göz işaretimizin çıkmasını sağlıyoruz. Yani iki nolu karede, hareketli olan kısmı belirlediğimiz birinci karedeki o alanı iki nolu kareye afiyetle yediriyoruz. Daha sonra animasyon penceremizde, üçüncü kareye tıklıyor katmanlardaki gözün tıkladığımız kareye geldiğini fakat ilk birinci karenin boş olduğunu görüyoruz. Yine ilk karede boş kutucuğu tıklayıp gözün çıkmasını yani katman görünürlüğünü sağlıyor, böylece katmanı üç nolu kareye de afiyetle yedirmiş bulunuyoruz. Bu işlem son kareye kadar böyle devam edecek. Bunları yaptığınızı varsayarak devam ediyorum.

Animasyon penceremizde bir nolu kareyi silelim. Bir nolu kare üzerine bir tık, alt tarafta çöp kutusu ikonu bir tık, kare silinmiş oldu. Kabaca işimiz haloldu, animasyonu oynattığımızda pekala oynuyor ama farkettiyseniz bazı kaymalar oluyor kare ilerledikçe. Şimdi bunları düzeltelim.

Karelerde kaymanın yaşandığı maksimum noktayı bulalım. Animasyon penceremizden kareleri tek tek tıklayarak bakınız en çok kayma kaç nolu karede yaşanıyor? Sağ tarafta katman resimlerinden o kareyi tıklayın. Birinci karenin görünürlüğünü(göz işareti) kaldırın. Kalem aracı(P) seçelim. Hareketli kısmı tekrardan kalem aracımızla çizelim. Sağ tık, seçim yap ve tamam diyoruz. Fırça aracımız(B) seçelim, birinci kareyi tekrar görünür hale getirelim ve işaretlediğimiz kısmı silelim. Burda birinci kareyi görünür yaptıktan sonra katman resmini değil de maskesinin üzerine tık atınız.

Ana fotoğrafta sağda, solda kaymalar olacaktır muhtemel. Düzeltmek için birinci kare üzerine tıkladıktan sonra kırpma aracı(C) seçip foto üzerinden bir köşeden diğerine mouse(sol tuş basılı) çekip bırakıyoruz. Sonra sağ tık ve “Kırp” tıklıyoruz, işlem tamam. Şimdi kaydedelim Alt+Shift+Ctrl+S diyoruz Ya da dosya, “Web ve aygıtlar için kaydet” diyoruz. Uzantıyı “Gif” olarak seçiniz.

Evet arkadaşlar şu dillere destan, haberlere dahi konu olmuş Cinemagraph tekniğinin hikayesi budur. En sade dille, en ince ayrıntısına denk anlattım. Takılanlar olursa ki olacaktır hepimiz insanız lütfen çekinmeyin, sorun cevaplayım. 

Cinemagraph örnek resimler:
Büyük resim için resmin üzerine tıklayınız! 

 Büyük resim için resmin üzerine tıklayınız! 

Büyük resim için resmin üzerine tıklayınız!

 Cinemagraph Video:

VirtualDubMod video birleştirme ve logo ekleme


VirtualDubMod video birleştirme ve logo ekleme, önceki VirtualDubMod dersimizde video kesme işlemini gerçekleştirmiş ve konu sonunda gelecek derse “video birleştirme ve logo ekleme” konusunu göreceğimizi söylemiştik. Nihayetinde, diğer konuların ve de işlerimin yoğunluğundan dolayı biraz geç de olsa yine sözümüzü tutuyoruz.

Yalnız sizden bir ricam olacak bütün konuların istatistiki verilerine baktığımda takip edenimiz bayağı çok yani umduğumdan kat ve kat fazlasıyla takip ediliyoruz. Fakat ne hikmettir ki bu başarıyı taçlandırma girişiminde bulunmamışız yani yorum kıtlığı çekiyoruz. Acaba çekiniyor muyuz? Yoksa mükemmel, eksiksiz anlatım yaptık da soru sormaya gerek mi duymuyoruz anlamadım. Umarım ikinci söylediğim doğrudur tabi çekinecek de birşey yok bunu belirteyim. Son olarak bu işi severek yaptığımı, maddi bir beklentim olmadığını blogdaki o reklam vari görüntülerin ziyaretçi alıp onlarıda bloğumuzdan karşılıksız faydalanmaya davet ettiğimizi söylemek isterim bunun yanında facebook da hayran sayfamızı oluşturmuş bulunuyoruz tüm AVPPA takipçilerini, gönül verenleri bekliyorum. Yorumlarınızı eksik etmeyin onlar bizim aşımız sonra aç kalırız :) Şimdiden teşekkürler gelecek olan yorumlarınız için..

Öncelikle video birleştirme işleminden başlayalım. Hatta ondan evvel video birleştirme nedir neden ihtiyaç duyulur. Amaaan birleştirmesek olmuyo mu? O da olur ama..

Video birleştirme: Birbiri ile alakalı Ya da alakasız iki Ya da daha fazla videonun tek bir video dosyası haline getirilmesi işlemidir. Neden video birleştirme işlemi uygulanır? Dağınık veya fazla sayıdaki birçok video dosyasını tek bir video dosyası haline getirmek için. Satın alğımız bir filmin iki bölümden oluştuğunu ve her bir bölümün iki ayrı diskte oluğunu düşünelim. Birinci bölümün sonunda video oynatıcımız duruyor bizde duruyoruz ekstradan ikinci bölüm için uğraş zaman kaybı, konsantre kaybı, soğuma vs. Kameramızla film çekiyoruz varsayalım, şurda burda durmamız kamerayı stop etmemiz gerekebiliyor videolarımız bölükpörçük olabiliyor. Ya da montaj yapmamız gereken kısımlar mutlaka olabiliyor.

Örnek resim( Resmi seçemiyorsanız üzerine tıklayınız!) 

VirtualDubMod programını çalıştıralım. Üst menüden “File” tıklayıp ilk videomuzu açalım. Sonra alt taraftaki oynatma çubuğumuzu en sağa yani sona çekelim. Yine üst menüden, bu sefer “Append Segment” tıklayalım ve birleştirmek istediğimiz ikinci videomuzu seçip aç dediğimizde birleştirme işlemi gerçekleşmiş oluyor.

Logo ekleme: Logo nedir? Tv lerde ekranın dört bir köşesinde olabilen kanal sembolleri. İhtiyaç mıdır? Olabilirde olmayabilirde, kişiye göre değişir. Logo en başta prestij demektir. En son Star kanalının logosu değişmişti bildiğim ve pek çok kişi beğenmemiş, eski logoyu daha çekici bulduklarını ifade etmişlerdi. Neyse biz konuyu kaynatmadan kendi logomuzu ekleyelim.

Logomuzu her ne programda yaparsak yapalım lakin “bmp” uzantılı olarak kaydetmeyi unutmayalım. Çünkü VirtualDubMod ile logo ekleme işleminde geçerli resim formatı budur. Ha birde unutmadan tga var ama tercih edilmediği için.. neyse herhangi birini kullanabilirsiniz.

Üst menümüzden video, filters ve add seçenekleri tıklayalım. Logo ibaresini seçip aç diyelim. Sol tarafta “Logo image” logomuzu seçelim. Sol alt taraftan “Show Preview” dediğimizde sağ taraftan önizleme yapabiliyoruz. “Opacity” logomuzun şeffaflığını “X offset” sağa sola kaydırmayı “Y offset” de aşağı yukarı kaydırmamızı sağlıyor. Tüm ayarlamalar tamamsa okeyleyip işlemi sonlandırıyoruz.

Filmi merak edenler için de küçük bir bilgi “Hellboy II The Golden Army” filmin adı. Yönetmenliğini Guillermo del Toro nun yaptığı filmin başrollerini Ron Perlman , Selma Blair ve Doug Jones paylaşıyor. Fantastik bir bilim kurgu filmi daha önce izlemeyenler için tavsiye olunur. Çalan müziği söylemeyeceğim biraz merak edin :D şaka şaka şuan aklıma gelmiyor ama soran olursa onuda yazarız..

VirtualDubMod video birleştirme ve logo ekleme(VİDEO)
 



PARTICLE ILLUSION YAZI YAZMA 2 Text


PARTICLE ILLUSION YAZI YAZMA 2 Text: Sağ taraftaki efektlerden “Magic Trail Sparkle” seçelim. Bu benim seçimim, siz istediğinizi seçebilirsiniz. Çalışma alanımıza tıklayalım devamında, yazı olacağı için efektimizi “Make Area” yapmamız gerekiyor. Bunun için de üst menüden ok işareti tıklayalım ve çalışma alanımızdaki efektimizin üzerine sağ tıklayıp “Make Area” diyelim. Dedikten sonra noktasal efekt karesel bir alana dönüşüyor gördüğümüz gibi. Şimdi sağ alt uzatma kenarından tutup aşağı çekerek çalışma alanımızın boyutlarınca bu kareyi büyültüyoruz.

Efektimizi sağ tık atıp properties diyelim “Mask emitter with image(s)” sol baş tarafındaki onay kutucuğunu işaretliyelim ve sağ tarafındaki options' u tıklayalım. Yeni bir pencere açılacak, burda yapmamız gereken bir imaj, resim seçmek olacak. “...” üç nokta işaretini tıklayarak daha önceden oluşturmuş olduğumuz alfa kanallı yazımız “PARTICLE ILLUSION” seçiyoruz.

Sıra yazımızın daha belirgin olması için ayarlar ile oynamaya geldi. Biliyorsunuz yazımızda kullanmak üzere “Magic Trail Sparkle” efektini seçmiştik, şimdi bu efekte göre çalışma ekranı sol tarafından number %1350 değerini seçiyoruz. Size değerini %200 yapıyoruz ve son olarak zoom değerini %30 yapıyoruz. Tüm bu ayarlar yazınızın daha belirgin olması için, tabi bu değerler ile oynanabilir. Her efektin değerleri aynı olmaz, olamaz bunları kurcalayarak en uygun olanı belirleyebilirsiniz.

İşte mutlu son, yapılacak işlemler bitmiş bulunuyor. Bundan sonra üst menümüzden play diyerek efektimizi oynatmak kalıyor. Aşağıda konuyla ilgili video eklenmiştir.

Video:



Önceki "Particle Illusion Yazı Yazma" konulu ders' e gitmek için Tıklayınız!!
"Particle Illusion program anlatımı" konulu ders' e gitmek için Tıklayınız!!

Particle Illusion Yazı Yazma


Particle Illusion Yazı Yazma' nın sınırı, sadece hayalleriniz kadardır. Hayalleriniz ne kadar geniş olursa, Particle Illusion Yazı Yazma da çalışma uzayınız o kadar sonsuz olur.

Particle Illusion Yazı Yazma da bilinmesi gereken bazı temel yöntemleri göstereceğim. Size geriye kalan hayallerinizi gerçeğe dönüştürmek olacak.

Particle Illusion, programı çalıştırdık. Sağ tarafta efektlerimiz vardı, burdan default efektlerden “Star trail 2” seçelim. Tabi bu benim seçimim, bunu değilde “Magic trail sparkle” Ya da daha farklı, çekince bir noktadan diğer noktaya uzayan kuyruk atan bir efekti seçebilirdim. Amacım sıradışı olmaksa hepsini de kullanabilirdim. Dediğim gibi hayaliniz ve siz başbaşa..

Efekt belirledikten sonra çalışma alanımız olan genelde siyah ekrana bir tık atalım. Yukardaki menüden play tuşu ile kırmızı nokta kaydet tuşu arasındaki kutucuğa ilerleme değerini girelim örneğin ben 10' ar ilerleme değeri belirleyip devam ettirdim. Bu değer girme işini isterseniz elinizi mouse dan kaldırmadan da yapabilirsiniz. Bunun için siyah çalışma ekranımızın altındaki pencereden ilerleme, pozisyon çubuğunu ileri sürerek yapabilirsiniz.

Menü çubuğundan ok işareti tık verelim ve efekti mouse sol tuş basılı olarak istenilen yere sürükleyelim. Sürüklediğiniz son nokta ile ilk nokta arası bize girilen değer kadar yol verir. Fazladan girilmiş değer efektin daha hızlı olması Ya da iki nokta arası ulaşamadan silinmelere sebebiyet verebilir. Örneğin ben 10 yerine 15 girseydim bu böyle olacaktı.

Daha sonra tekrardan 10 değer girip başka bir noktaya sürüklüyoruz. Bu işlem yazımız bitene denk böyle tekrarlayacak. Ben “S” harfini bitiresiye 5 kez bu işlemi tekrarladım.Toplamda 10' ar olarak gittiğim değerler 5 işlem tekrarı sonunda 50' nci kare sonunda nihayet buldu.

Particle Illusion Yazı Yazma
"Büyütmek için Resim üzerine tıklayınız!"

Çalışma ekranı sol tarafından layer, “Star trail 2” efektin norm size büyüklük değerini 60 dan 0' a indiriyoruz. Sebebi ışıkları kapatarak harfimizi çizgisel, noktasal olarak görmek. Hiçbir “S” harfi keskin çizgilere sahip değildir. Şimdi ilk işlem sonucu keskin çizgileri olan “S” karakterinin geçişlerini yumuşatalım.

Önemli püf noktası geçişleri yumuşatma işlemi, klavyemizin sol “Alt” tuşu basılı tutarak çalışma ekranımızdan “S” karakterimizin keskin noktalarına, mouse sol tuşu ile tik atalım. Her tik, karakterde otomatik bir yumuşatma sağlayacaktır. Bu yumuşatma karakter üzerinde yeterli seviyede olmayabilir. Bunun için de çizgilerin birleştirme noktalarına teget geçen çizgimizi sağa, sola çekerek yeterli olacak yumuşatmayı sağlayalım.

Particle Illusion Yazı Yazma (YUMUŞATMA)
 "Büyütmek için Resim üzerine tıklayınız!"

Tekrardan “Star trail 2” efektin norm size büyüklük değerini 0 dan 60' a çekelim. Sol taraf, layer dan görünen noktaları görünmez yapalım ve menü çubuğumuzdan kare bitiş değeri, ilk açılışta her zaman 120 dir. 50 yazalım. 50 kare dememin sebebi “S” karakterimizi beş defa hareket ettirmiş ve her birine 10 kare değer vermiştik. Buna bağlı olarak tabi bitiş karesi değişiklik gösterebilir.

Şimdi menü çubuğundan kareleri geri sardıralım, ilk başına gelsin ve play diyerek oynatalım. İşte sonuç kısa bir çalışma örneği(VİDEO).


Particle Illusion Yazı Yazma, konulu dersimizin sonuna gelmiş bulunuyoruz. Birdaha ki dersimizde Particle Illusion Yazı Yazma da yazıyı direkt olarak efekt içersine gömmeyi göreceğiz.


Önceki "Particle Illusion program anlatımı" konulu ders' e gitmek için Tıklayınız!!

Sonraki "PARTICLE ILLUSION YAZI YAZMA 2 Text" konulu ders' e gitmek için Tıklayınız!!

Gerçek HDR

Bir önceki dersimizde "HDR NEDİR? PROGRAMI, TEKNİĞİ, HDR FOTOĞRAF" 
adlı konumuzu işlemiş ve masus hdr ye örnekler vermiştik. Masus hdr yi öncelikle işleme amacımız, herkesin hdr uyumlu fotoğraf makinesine sahip olamıyacağını düşünerek, elimizde olan normal hazır fotoğrafları nasıl hdr yapabiliriz bunu göstermekti. Yeni fotoğraf makinesi almayı düşünenler için "AEB" çekim yapabilme özelliğinin olmasına dikkat ediniz. Bu özellikteki fotoğraf makinelerinin şuanki fiyatları çok yüksek değil, şimdi zamanı diyorum.

Önceden söz verdiğim gibi 3 farklı E.V ayarı(-2 0 +2)na sahip AEB çekimlerini gerçekleştirmiş bulunuyorum.

E.V -2: 
Büyütmek için üzerine tıklayınız!! 
E.V 0:
Büyütmek için üzerine tıklayınız!! 

E.V +2:
Büyütmek için üzerine tıklayınız!! 

AEB çekim yaparken makineyi minim dahi kıpırdatmak herşeyi bozar o yüzden kendinize güvenemiyorsanız makineyi herhangi uygun bir yere sabitleyiniz yada ayaklık(tripod) kullanınınız. 

Photomatix programını çalıştırıyoruz. Önce "Load Bracketed Photos" devamında "Browse" butonu tıklayalım. AEB çekimi yapılmış yukarıdaki 3 adet fotoğrafı seçip okeyliyoruz.(Tamam demeden önce "Show intermediary 32 bit Hdr image" kutucuğunu işaretlemeyi unutmayalım.) Sonra "Exposure Values Settings" penceresinden E.V ayarlarını yapıyoruz. Ben -2, 0, +2 olarak seçtim. Siz bu değerin alt yada üstünü de seçebilirsiniz size kalmış. Bunu da okeyledikten sonra "Preprocessing Options" ayarlarıyla karşılaşıyoruz, aşağıda verdiğim ayarları yapınız yada size kalmış.. 

 Büyütmek için üzerine tıklayınız!!

Herşey tamamsa okey yapalım karşımıza inanılmaz derecede berbat bir foto çıktı. Evet şaka değil berbat ötesi :) Yalnız işimizin burada bittiğini düşünüyorsanız bu böyle ancak henüz değil. 

Hemen sol taraftan "Tone Mapping / Fusion" tıklayın. Preset penceresi açıldı, burdan istediğiniz ayarın üzerine bir tık atarak önizlemesini yapabilirsiniz. Güzellik göreceli bir kavram fakat burda amacımız fotoğraf makinesinden alınmış görüntünün, gözümüzle gördüğümüz derecedeki standartlara kavuşturmak olduğundan benim seçimim "Fusion-Auto" ayarı oluyor. Bu ayarı seçtikten sonra hemen sol taraftan "Process" tıklıyoruz. İşte fotoğrafımız hazır durumda, kaydetmek için üst menü çubuğundan file, save as diyoruz. Kaydedilecek yeri ve kayıt türünü belirttikten sonra kaydet dediğimizde işimiz bitiyor. 

Kayıt türü seçimi, "Tif" ve "Jpg" dir. "Tif" 8 ve 16 bit' e kadar kaydedebilirsiniz. Yalnız dosya boyutu olağan üstü derecede artmaktadır. Bunu da göz önünde bulundurarak seçim yapmanızda fayda var.

SONUÇ:
Büyütmek için üzerine tıklayınız!! 

Yukardaki sonuca baktığınızda normal bir foto ile fusion auto uygulanmış bir foto arasındaki farkı görüyorsunuz. Sağdaki resim daha gerçekçi ve detaylı değil mi? Yorum sizlerin..

Bu konumuzda gerçekliğe uygunluğu hedef seçmiştik. Soyutsal, fantastik bir foto oluşturmak da isteyebilirsiniz. Örnek olarak bakınız..

Büyütmek için üzerine tıklayınız!!  

Bu fotoğrafa grunge uygulanarak daha soyutsal, fantastik bir görünüm kazandırılmıştır. Gerçek HDR yapımı ve örneklendirmelerin sonuna gelmiş bulunuyoruz. Artık HDR yapmayı biliyorsunuz! kendi objektifinizden çıkmış, HDR fotolarınızı bizimle paylaşmak isterseniz yorum kısmına fotoğrafınızın upload ettiğiniz url adresini yazmanız yeterli. Sitemizde yayınlanacaktır.







ad

Translate

r

Ayrıntılı ve pratik program anlatımı

A.V.P.P.A(Ayrıntılı ve Pratik Program Anlatımı). Blogger tarafından desteklenmektedir.

Tutulan Konular