A.V.P.P.A

Ayrıntılı ve Pratik Program Anlatımları

Particle Illusion program anlatımı

Particle Illusion programı nedir? Yenirmi içilirmi ilk önce onu açıklayalım. Particle Illusion programı resimlerinize(bmp, jpeg, png vs.) ve videolarınıza(avi) efekt vermek için kullanabileceğiniz yegane programlardan biridir. Efekt vermek derken hani şu “Sabrina” adlı yabancı dizi vardı. Ülkemize geldiğinde çok sevilmiş ve tutmuştu ki bizimkiler hemen onun benzeri diziler yapmaya başladılar. “Sihirli Annem” ve diğerleri işte sanırım burada ne demek istediğimi anladınız. Bu program ile sihirler yapabilirsiniz. Hatta Kurtlar vadisindeki efektlerin bu program ile yapıldığını duymuştum. Bu da demek oluyor ki patlamalar, yangınlar, tsunami, su taşmaları vs. herşey hayalgücünüzde yatıyor. Şimdi hemen konu anlatımına geçelim..

Particle Illusion kurulumu oldukça kolay bir program diğer programlar gibi kurulumu gerçekleştirebilirsiniz. O yüzden kurulum anlatımını es geçiyorum yapamayan olursa da yardımcı olmaya çalışırım. Programı açıyoruz, alttaki resimde sol tarafta gri renk kare var iki defa tıklayalım.

Büyütmek için resim üzerine tıklayınız!! 

Resim veya video seçin ben video seçtim okeyledik. Ardından pencereler çıkacak evet ok diyelim alt resimde gördüğünüz gibi Athletico M. - Barcelona maçı var 
 
Büyütmek için resim üzerine tıklayınız!!

çoğunuzun tahmin edebileceği gibi bir frikik golü ve golü atan da tabiki Messi. Şimdi o gole yani topun kaleye gidişine ufak bir müdahale edip sihir kazandıracağız. Küçükken hep merak etmişimdir bu topun arkasına yıldız nasıl koyarlar diye çocukluk işte :)

Yukarda menü çubuğumuzda ok işareti var mouse umuzla tıklayalım ya da “A” kısa yolunun izleyelim. Sağ alt köşemizde efektlerimiz mevcut eyer efektleri kurcalamadıysanız ilk gelen efektler default yani varsayılandır içersinde beş grup barındırır. Ben ikinci gurupta yer alan “Flare Flacker” adlı efekti seçiyorum. Efektin nasıl göründüğünü merak ettiyseniz hemen yukarsında bulunan siyah boşluğa tıklayınız. Şimdi tekrar “A” basalım Ya da mouse umuzla yukardaki ok işaretine bir tık atalım. Çalışma ekranımızdaki video üzerine geldiğimizde (tıklamadan) bir nokta ve çember görüyoruz. Klavyemizin yön tuşlarından sağ ok basıyorum taaa ki futbolcunun ayağı topa dokunana kadar tam o noktaya geldiğimde mouse ile o kısma tıklıyoruz ve yön tuşu ile istediğimiz kare kadar basarak topun ilerlemesine izin veriyoruz. Top gitti ama efekt geride kaldı şimdi yukarda ok işareti(A) tekrar tıklayalım lütfen ardından nokta çember demiştik onu tutalım ve top' a doğru sürükleyelim(topu geçmesin) tekrar yön tuşuyla hareket verelim top tekrar ilerledi ve yine efekt geride kaldı!! Bu hep böyle olur siz yine önceden yaptığımız gibi nokta çemberi topa doğru sürükleyin top kaleye girene kadar bu böyle devam edecek. Efekti bitirmek için en sol tarafta “Flare Flicker” efekt sekmesinin altındaki tek yeşil renk olan “active” tıklayalım. Alt tarafta nokta ile belirtilmiş en son kaldığımız kare onu tıklıyoruz ve efekt bitmesini istediğimiz yerde bitiyor. Geldik Kayıta menü çubuğundaki kırmızı nokta(SAVE OUTPUT) tıklayarak kaydımızı yapalım.


Particle Illusion anlatımı giriş bölümü 1 ile avppa

Başka bir örnek daha, oyuncu Tony Jaa' nın aksiyon filmlerinden biri olan “Ong Bak 2” filminde canlandırdığı Tien karakterine, fillerle yaptığı mücadeleyi anlatan sahnesinden bir kesit alarak particle Illusion programı ile doğa üstü güçler kazandırıyoruz.

Nasıl yapıldığına gelince yukarda Messi' nin sihirli golü ile aynı değişen tek şey efekler. Tien koşarken kameranın önden yaptığı çekime dikkat edin ayaklar her yere bastığında bir ateş çıkıyor kısacası burada ateş efekti kullandık.

Devamında fillerin kralı olan kral fil' in boynuzlarından destek alarak kafasına zıplıyor ve bitirici kaplan vuruşunu gerçekleştiriyor işte tam burada farklı bir efekt daha uyguluyoruz ister elektro şok diyin ister yıldırım diyin her ne derseniz diyin ama farklı efektler de kullanılabilirdi ben sadece bunları kullanmayı tercih ettim. Şimdi zevk ile videomuzu izleyelim..





İlerleyen derslerde Particle Illusion konusuna devam edeceğiz çünkü Particle Illusion gerçekten sınır tanımıyor hayal gücünüze bağlı olarak birçok şey yapabilirsiniz şimdilik hoşçakalın.. 

Güncelleme: 
Particle Illusion programı ile videoların dışında resimlerimize de efekt verebileceğimizi söylemiştim. Başlangıç konumuzun yarım kalmaması adına şimdilik işlediğim resmin videosunu paylaşıyorum. Resim ile video efekt verme arasında hiç bir fark yok. Yukarda verdiğim video örneklerine ait çalışma sistemini bellediğiniz takdirde resim efeklendirme video dan inanın daha kolay ve basit.

İşlenecek Resim:

Büyütmek için resim üzerine tıklayınız!!  

Bu resim bana birşeyleri çağrıştırıyordu, ne olduğunu bilemiyorum ama bundan hoşlanıyordum. Daha sonra efekt verme işlemi sırasında ve bitiminde, sizde biraz sonra izleyeceksiniz burası dedim cennet olabilir. Sonradan yaptığıma pişman oldum, şimdi orda olmak vardı ;)

İşlenmiş Hali(VİDEO)


Videoyu izlediniz mi? Sizce haksızmıyım.. :)

Önümüzdeki derslerde konu anlatım ve örneklendirmelere daha detaylı olarak gireceğiz tekrardan görüşmek dileğiyle, sevgiyle kalın..

Particle Illusion 2.ders "Particle Illusion Yazı Yazma" konulu derse gitmek için Tıklayınız!!

"PARTICLE ILLUSION YAZI YAZMA 2 Text" konulu derse gitmek için Tıklayınız!!

9 yorum:

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Herşey için çok teşekkürler ama benim sorunum videoyu kaydediyorum çok hızlı oynatıyor normale göre

Adsız dedi ki...

Konu içinde cevabı var aslında ama..
Video, programda açtığınızda frameler çıkar. Üstte 2. resim "kayıt" ve "kare takip" dikkatle bakın! Video üzerine efekt uygulanırken, atıyorum 50. kareden itibaren efekt başlasın 80. karede bitsin istiyorsunuz. Arada 30 frame var yaklaşık 1 saniye yani. yaptığınız efekt sadece 1 saniye sürecek demektir. Bunu uzatırsanız 120 saniye olsaydı misal 4 saniye sürecekti efekt süresi. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Hocam ben meltem, geçmiş olsun. Acil şifalar

oyun indir dedi ki...

Video ya a resim formatlarının hiç birini kabul etmiyor. Başka bir forumda avi formatını kabul ediyor diye denedim ama onuda kabul etmiyor ?

Unknown dedi ki...

Sevgili "oyun indir" resimlerde "bmp, jpeg, png" formatları video da ise avi formatında çalışabilirsiniz. Solda gri renk kare var ordan aktarma yapmalısınız. Bunun dışında açmamasının sebebi program full değildir yada avi formatının kodekleri farklı olabilir. Size önerim bloğumdaki pazera yada virtualdubmod programlarını denemeniz olacaktır.

Adsız dedi ki...

Hi there, You've done a fantastic job. I will certainly digg it and personally suggest to my friends. I am sure they will be benefited from this website.

Here is my web-site: airplane game

Adsız dedi ki...

Abi ben videoyu yapıyorum ama ses olmuyor bir çözümü var mı? Başka bir programla eski videonun sesini yenisine aktarabiliyorsak o da olur.

Unknown dedi ki...

Kayıt yaparken, çıkış seçeneklerinde(Output Options) en alt tarafta "Use audio from layer" yazar. Onun yanındaki kutucuğu işaretlemeyi unutma!
Onun dışında harici program kullanmak istersen, sitedeki "Virtualdubmod" programıyla işini görebilirsin. Link: http://avppa.blogspot.com/2012/03/virtualdubmod-kullanm-video-kesme.html

Kolay gelsin ;)

Adsız dedi ki...

REsimi jpq olarak kaydettiqimde Orjinal halinde kaydetmiyor efekti bozuyor siyah beyaz gösteriyor efektleri yardimci olursaniz sevinirim T$kLér.

Yorum Gönder

ad

Translate

r

Ayrıntılı ve pratik program anlatımı

A.V.P.P.A(Ayrıntılı ve Pratik Program Anlatımı). Blogger tarafından desteklenmektedir.

Tutulan Konular