A.V.P.P.A

Ayrıntılı ve Pratik Program Anlatımları

Sanal işletim sistemleri için Oracle VM VirtualBox programı


Oracle VM VirtualBox: Eminim çoğumuz windows(xp, vista, w7, w8 vs.) işletim sitemini kullanıyor, onun avantajlarından vazgeçemiyorsunuz. Fakat sıkıldınız, yeni yeni işletim sistemleri görmek denemek kim istemez lakin yeni bir sistem kurmak için çekiniyorsunuz sebep en küçük bir yanlışta işletim sisteminiz de bir hataya sebebiyet vererek istemeden de olsa kayıtlı verilerinizin, hatıralarınızın biranda uçup gitmesi. Çok acı, insanda kendini affedilemez bir duyguya sürükler. İşte tam burada devreye “Oracle VM VirtualBox” sihirli sopasını bizim için sallıyor.

Programı ücretsiz olarak temin edebilirsiniz. Yayımcı kuruluşun sitesinden indirmek için tıklayınız lütfen!

Şuanda bilgisayarınız da hangi işletim sistemi kuruluysa onu indiriniz windows kuruluysa windows' u linux kuruluysa linux' u indiriniz. İndirdikten sonra 32 bit ve 64 bit iki adet exe göreceksiniz bilgisayarınız hangine uyumluysa onu kurunuz. Tüm bu işlemlerin ardından kurulum aşamasına geçiyoruz.

Kurulum: Önce ayarlar, setup exe yi tıkladıktan sonra next diyoruz, ardından lisans sözleşmesini kabul edip iki defa next diyelim. Açılan pencere de masaüstüne kısayol oluşturulsun mu? diye soruyor ona da next diyoruz network arayüz penceresi çıktı yes diyerek ayarlar kısmını burada noktalıyoruz. Şimdi kuruluma geçiyoruz, install yapalım olur da “Software Installation” uyarı penceresi çıkarsa, “Continue Anyway” diyoruz. Son olarak Finish diyerek kurulumu bitiriyoruz.

Sanal işletim sistemi ekleme: Programı çalıştıralım. Sol köşede “Yeni” tıklıyoruz, ileri diyelim. “İsim” kısmına herhangi bir ad verebilirsiniz, hemen altında işletim sistemi ve versiyonu belirtiyoruz. Örneğin windows kuracaksanız bunun versiyonu olan “windows 3.1” den tutunda W8 e kadar tüm işletim sistemleri mevcut sadece bize seçmek kalıyor. 

Örnek resim( Resmi seçemiyorsanız üzerine tıklayınız!)

Ben elimde halihazır da bulunan linux' u kuracağım bunun için işletim sistemini “Linux”, versiyon olarak da “Debian, Ubuntu” Ya da hiç bilmiyorsam “Other Linux” seçeneğini işaretliyerek ileri diyorum. Ram boyutunu belirtmemiz isteniyor, 

 Örnek resim( Resmi seçemiyorsanız üzerine tıklayınız!)

resimde görüldüğü gibi ilk başta 256 mb seçili durumda bunu kendinize göre değiştirebilirsiniz. Tavsiyem toplam ram boyutunun %2,66 oranını mutlaka korumanız olacaktır yani 1Gb Ram' iniz varsa buna ayıracağınız ram boyutu en fazla 384 mb olmalıdır. 2Gb için 768 mb
4Gb için 1536 mb gibi örneklendirebilirim. Seçimimizi yaptıktan sonra dört defa ileri diyoruz. Dedikten sonra bizden sanal işletim sistemi için sanal hardisk boyunu belirtmemiz isteniyor. Normalde 8Gb seçilidir, bu fazlasıyla yeterli olacaktır tavsiyem değiştirmemeniz yönündedir. İleri diyoruz ve create ettik. 

Sanal işletim sistemini ilk çalıştırma: Yukarıdan “Başlat” diyoruz ve ileri diyoruz. Bizden sanal ortamı seçmemiz isteniyor yani kurulacak olan işletim sisteminin “dmg, iso yada cdr” dosyasını istiyor. Nedir bunlar? İlerleyen derslerde konu olacak, yalnız kısaca şunu söyleyebilirim ki sıkıştırılmış gibi görünen ama aslen öyle olmayan, istenildiğinde disklere yakılabilen hazır sistemsel program paketi. Ben yine elimdeki “iso” dosyasını seçiyorum(Sizde iso dosyası yoksa internet den indirebilir ya da iso yapma programlarını indirerek baştan yapabilirsiniz) ileri dedikten sonra başlat diyorum. İşte yeni işletim sistemimiz açıldı. 

 Örnek resim( Resmi seçemiyorsanız üzerine tıklayınız!)

Örnek resim( Resmi seçemiyorsanız üzerine tıklayınız!)

Sanal işletim sistemi ile gerçek olan işletim sistemi arasında, klavyenin sağ tarafındaki “ctrl+f” tuşuna basarak geçişler yapabilirsiniz..

Güncel: Video eklendi..






































































0 yorum:

Yorum Gönder

ad

Translate

r

Ayrıntılı ve pratik program anlatımı

A.V.P.P.A(Ayrıntılı ve Pratik Program Anlatımı). Blogger tarafından desteklenmektedir.

Tutulan Konular