A.V.P.P.A

Ayrıntılı ve Pratik Program Anlatımları

EasyPHP, kullanımı, kurulumu, easyphp indir

EasyPHP, kullanımı, kurulumu, easyphp indir:

EasyPHP Kurulumu:
Setup programı çalıştıralım. Next diyoruz, Sözleşme koşullarını kabul edelim. "I accept the agreement" işaretleyiniz.
İki defa next yaptıktan sonra, programın nereye kurulacağını belirtmemiz isteniyor. Bunu belirledikten sonra next ve intall ediyoruz. Program yüklenmeye başlıyor. Sonunda finish diyerek kurulumu tamamlıyoruz.

EasyPHP Kullanımı:
Browser yani tarayıcınızı açın ve "http://127.0.0.1/home/" tıklayınız! yada monitör ekranın sağ alt köşesine yerleşmiş olan hızlı başlat ikonu sağ tıklayarak "Administration" tıklayınız.

Açılacak olan pencere de mysql adı, host ve host adı vs. bilgilere ulaşabilirsiniz. Lokalde kurulacak olan web sitemize ait dosyaları EasyPHP kurulu olduğu yere gidip "www" klasörünün içine atalım. Dikkat! kurmak istediğiniz web sitesi php destekli olmalıdır. Portal kurmayı düşünüyorsanız örneğin, joomla, wordpress yada forum kuracaksanız v.bulletin, fusion gibi hazır paket kurulumu yapabilirsiniz. Bunların dışında asp dilinde yazılmış paketler kurmaya çalışmayınız KURULMAZ.. Onun için ayrı bir program gerekli EasyPHP dışında. İlerleyen dersler de bunu da ayrıca işleyeceğiz.

Dosyaları uygun yere attığımızı varsayarak konumuza devam edelim. Tarayınızdan "http://127.0.0.1/home/" tılayınız. "Manage your database" tıklayarak web sitemize özel veri tabanı oluşturacağız. Açılan sayfada en yukarda veritabanlarını tıklıyoruz. "Yeni veritabanı oluştur" altındaki boş kutucuğa veri tabanı adını girelim(Herhangi bir ad veriniz) ve oluştur diyelim. Birkaç sn. içinde veritabanı oluşturuldu. Şimdi tekrar tarayıcımızı açalım ve bu sefer "127.0.0.1" tıklayalım. Çıkan sayfada programın kurulu olduğu yerdeki www klasörüne attığımız web sitemize ait olan dosyalar klasörü çıkacak. Ona tıklayalım. Yewni sayfada "Konfigürasyon dosyası yarat" butonu tıklayalım.

Buraya dikkat!
Veritabanı adı: Veritabanı oluştururken ona verdiğimiz ad. Size herhangi bir ad verebilirsiniz demiştim. İşte onu bu kısma yazıyoruz. Hemen altına kullanıcı adı olarak "root" yazalım. Parola kısmını silelim boş kalsın. Veritabanı sunucusu ve Tablo ön ekine hiç dokunmuyoruz, gönder diyelim. "Şimdi kuruluma başlayabilirsiniz" tıklayınız. Çıkacak olan yeni sayfada web sitenie ad veriniz altınada e-posta adresinizi girip "Wordpress Kur" tıklayalım. Yine yeni açılacak olan sayfada size otomatik olarak bir kullanıcı adı ve şifre verilir. Kullanıcı adı genelde Admin dir, şifre ise herzaman değişiklik gösterebilir. Unutmamanız için şifreyi bir yere not almanızı tavsiye ederim.

Hemen alt tarafta "Giriş" tıklayarak web sitenizin yönetim paneline ulaşabilirsiniz. Web sitenize ulaşmak için ise programın kurulu olduğu yerde "www" klasörüne attığınız hazır paket dosyaların klasör adı sizin binevi web sitenizin adı gibi olacaktır. Örneğin "deneme" adını verdiyseniz, "127.0.0.1/deneme" web sitenizin lokal adresi olacaktır.

EasyPHP kurulumu ve kullanımı adlı dersimizin sonuna gelmiş bulunuyoruz. Konuyu takip eden herkese teşekkürler..




EasyPHP İndir!  (Şifre: avppa.blogspot.com)

EasyPHP VİDEO:
 


9 yorum:

Adsız dedi ki...

Bundan daha güzel bi anlatım olamazdı ;)

Unknown dedi ki...

Emeğine sağlık ama benim başka sorunlarım var. Ulaşabilir misin bana ?

Unknown dedi ki...

"Adsız"

Teşekkürler, isim yazsaydınız..! Yardımcı olabildiysem ne mutlu ;)

Unknown dedi ki...

"Ahmet Argın"

Başka sorun derken, EasyPHP ile ilgili sanırım. Burdan soru yada sorularını alabilirim sevgili Ahmet. Hem belki senin başına sorun olan başkasının başını da ağrıtıyordur. Beraber çözelim..

Adsız dedi ki...

Selam ben Filiz efendim lokal olarak opencart kurdum içinde düzenlemeler yaptım. Yeni host+domain aldım buna taşımak istiyorum ama birtürlü beceremiyorum. Danıştığım kişiler bunu yapsam bile mutlaka eksiklik olacağını eklediğim ürünlerin çıkmayacağını söylüyorlar. Bende bunu bilmediğimden tüm ürünleri ekledim 2 ayımı aldı şimdi ben bunu taşıyamazsam emeklerim boşunamı gidecek :(

Unknown dedi ki...

Sevgili Filiz, öncelikle hoşgeldin tatlım. Lokal de opencart kurup tasarladığın, ürünlerini eklediğin için seni tebrik ederim. Opencart satış kavramlı bir paket olduğu için online olarak toplu ürün eklemeler zaman kaybı ve yanlışlıklara sebep olur. Tavsiyem opencart paketi kullanacaklar senin yaptığını yapsınlar lokalde herşeyi bitirip transfer işlemini sonradan gerçekleştirsinler.

Soruna gelecek olursak,

Disk alanına önceden tasarlanmış lokal sitenin dosyaları yüklenir. Daha sonra bunun kurulumu için hiç kurulumu yapılmamış paketten install klasörü ve texti yine disk alanındaki dosyalarına eklenir. Yeni kurulum için db yaratılır. Ve explorer üzerinden site adı/install açılır ve kurulum başlar daha sonra kurulum bittiğinde görünüm olarak site lokal de tasarlanmış site gibidir fakat bunların içine
tüm yorumlar ürünler bunları yani lokaldeki eklenmiş olan herşeyide eklememiz gerekir bunun içinde lokal sitenin db yedeğini alıp yönetim panelinden db geri yükle yaparız ve bütün yorumlar satışlar ve ürünler eklenmiş olur ama lokaldeki db nin adıyla. Bunu not defterinde açarız ve misal upload olan sql i hepsini bul ve değiştir diyerekten değişmesi gereken
kelime misal xxx ile değiştirir ve kaydet deriz.

Lokaldeki herşey
normal sitenizde tamtakır işliyor. :)

Adsız dedi ki...

Çooook teşekkür ettim dediğiniz gibi tamtakır siz olmasaydınız yapamazdım yaa ;-)

Webmaster dedi ki...

sagolun

eskişehir çilingir dedi ki...

Uzun zamandır araştırmasını yaptığım bu konu üzerine artık tarafınızdan bilgi sahibi oldum diyebilirim. Konu hakkında ki açıklayıcı paylaşımınız için teşekkür.

Yorum Gönder

ad

Translate

r

Ayrıntılı ve pratik program anlatımı

A.V.P.P.A(Ayrıntılı ve Pratik Program Anlatımı). Blogger tarafından desteklenmektedir.

Tutulan Konular